Opis
U svetu međunarodnog poslovanja poznavanje kulture komunikacije i poslovanja saradnika iz različitih zemalja postaje neophodna karakteristika vodećih ljudi u kompanijama. Protokoli koji se primenjuju na političkom nivou, diplomatske veštine i uopšte načela komunikacije na najvišim nivoima važna su znanja i u poslovnom okruženju. Greške u komunikaciji, koje dolaze iz nepoznavanja opštih načela ili neupućenosti u specifičnosti određenih kultura, mogu nepovoljno uticati na pregovore i poslovanje potencijalnih partnerima. S druge strane, dobro vladanje situacijom nije samo rezultat skupa veština i znanja koje uobičajeno poseduju top menadžeri, već i poznavanje i primene načela prilagođenih sagovorniku. Svesno uvažavanje poslovnih partnera dodatno unapređuje standardnu komunikaciju i poslovanje, pošto na kraju ostaje važno šta su drugi čuli i prihvatili od nas, a ne ono što smo govorili, a nije proizvelo željeni rezultat. Konsultacije nude korisnicima sva ona znanja i veštine koja se od njih, s obzirom na njihove pozicije i kompetentnost, i očekuju, a koja s druge strane nisu uvek dostupna, ali mogu se savladati i učenjem na iskustvu onih koji su to u praksi uspešno primenjivali.
Cilj programa, odnosno konsultacija, jeste ukazivanje na koja to načela, oblike i specifičnosti u komunikaciji vodeći ljudi kompanije treba da obrate pažnju, pri razgovoru i pregovaranju sa partnerima, posebno onima iz različitih kultura. Šta su kulturološke specifičnosti, odnosno sličnosti i razlike u komunikaciji u regionu i šire i kako se upućenost u njih može iskoristiti kao dobar početak poslovanja? Nesporazumi u komunikaciji i „diplomatski gafovi“ se dešavaju i u poslovnom svetu, a veština vladanja određenim pravilima stiče se kroz dobru obaveštenost.
Ishodi
Lideri znaju:
• Kako da diplomatiju koriste u širem značenju, odnosno da nađu načine kojima bi se izbegli konflikti u poslovanju uz istovremeno očuvanje svojih interesa
• Kako diplomatska komunikacija utiče na igru moći u komunikaciji i kako je praktikovati
• Kako da koriste veštinu diplomatske komunikacije kao metod izbegavanja afektivnosti, posebno u pregovorima gde komunikativni stil treba da bude asertivan i argumentovan
• Kako diplomatskom veštinom i poznavanjem načina komunikacije i kulture saradnika rešiti krizne situacije i izbeći neuspeh u pregovorima i poslovanju
• Zašto dobra upućenost u kulturne specifičnosti i način komunikacije sagovornika utiče na rezultate poslovanja
• Na koje segmente u različitima kulturološkim obrascima treba obratiti pažnju i kako ih koristiti u komunikaciji
Kome je program namenjen?
Program je namenjen vodećim menadžerima u kompanijama koji svakodnevno komuniciraju sa saradnicima iz različitih kultura i žele da unaprede znanja i veštine takve komunikacije, kao i tehnike diplomatije i protokola koje se primenjuju u poslovnom okruženju.
Trajanje programa:
Program je koncipiran kao serija individualnih konsultativnih 90-minutnih sesija koje se razvijaju prema potrebama konkretnog pojedinca ili manje grupe učesnika. Osnovni paket čine tri 90-minutne sesije za grupu do četvoro učesnika, top menadžera.