Kada je reč o mentorstvu, postoji puno oblasti i situacija u kojima se ono primenjuje. Možemo pričati o vršnjačkom mentorstvu, mentorstvu u kompanijama ili obrazovnim institucijama. Međutim, šta se desi kad se ukrste sport i mentorstvo u osnaživanju mladih sa invaliditetom? Odgovore na neka od ovih pitanja pokušali smo da saznamo tokom studijske posete Firenci u okviru projekta VM – PRO – Validacija mentorstva za mlade , koji između ostalog, teži i da omogući mladima sa invaliditetom da identifikuju sopstvene sposobnosti i interesovanja kako bi usmerili dalji lični razvoj i dovršili svoje školovanje.
Trodnevna studijska poseta u periodu od 5. do 8. novembra okupila je učesnike iz Srbije, Bugarske, Belgije, Turske i Italije koji su imali priliku da se upoznaju sa radom nekoliko relevantnih organizacija i institucija koje rade sa mladima sa invaliditetom i da direktno od njih čuju na koji način im mentor(stvo) omogućava da unaprede svoje kompetencije i potencijale. Učesnici su obišli gradski bazen Kalenzano u italijanskom gradu Pratu, gde zajedno sa regularnim timovima treniraju i mladi sa Daunovim sindromom, od kojih neki čine i paraolimpijski tim Italije. Tokom posete sportskom centru u Firenci učesnici posete su imali prilike da prisustvuju i treningu ritmičke gimnastike gde su zajedno trenirale devojke koje imaju neki vid invaliditeta i devojke iz opšte populacije i na taj način poslale poruku inkluzivnosti.. Treneri koji treniraju ove inkluzivne timove podelili su svoja iskustva iz prakse, kao i lično mišljenje koliko mentorstvo može doprineti socijalnom uključivanju mladih. Poslednji dan posete bio je rezervisan za Centar za socijalni rad Firence gde je predstavljen sistem podrške mladima i odraslima sa invaliditetom.
Završni događaj studijske posete činila je konferencija „Novel mentoring validation system that is supporting prevention of educational and labour market dropout of youth with disabilities“. Konferenciju je otvorio koordinator projekta Mateo Perkiaci iz Italijanske škole mentorstva, koji je predstavio osnovne ideje VM PRO projekta i govorio o važnosti održivosti ovog projekta kao i sličnih inicijativa, radi unapređivanja inkluzije, ali i samog mentorstva. Marina Lukić je u ime Beogradske otvorene škole podelila inspirativne priče mladih sa invaliditetom iz Srbije koji su preneli svoje iskustvo iz uloge mentija.
Projekat realizuje SIM - SCUOLA ITALIANA DI MENTORING (Italija), u partnerstvu sa ASSOCIAZIONE MOSAICO (Italija), MARIE CURIE ASSOCIATION – MCA (Bugarska), PHOENIXKM BVBA (Belgija), International Association for Research and Development of Vocational Education and Training (Turska) i Beogradskom otvorenom školom.