Potreba za sveobuhvatnim pristupom razvoju karijere tokom čitavog života javila se usled raznih socioekonomskih i tehnoloških promena kroz koje kao društvo prolazimo, te posledica u vidu menjanja obrazovanja, zapošljavanja i tržišta rada. Današnji koncept karijere se znatno razlikuje od nekadašnjeg shvatanja, kada se smatralo da karijera počinje prvim poslom, a završava se odlaskom u penziju. Karijera je danas dinamičnija kategorija, ne obuhvata samo posao i novac, već i učenje, porodicu i slobodno vreme.
Karijera predstavlja interakciju profesionalnih i drugih životnih uloga osobe, uključujući način na koji ona uspostavlja ravnotežu između svog plaćenog i neplaćenog posla, kao i uključenost u proces učenja i obrazovanja. (ELGPN)
Karijerno vođenje treba da osnaži pojedinca da uči kako da se adaptira na sve dinamičnije životne uslove i uskladi svoje mnogobrojne životne uloge, koje nisu vezane isključivo za posao. Celoživotno karijerno vođenje ima veliki uticaj na tri ključne oblasti: obrazovanje, privredu i zapošljavanje, i socijalno uključivanje.
Istraživanja na evropskom nivou, ali i kod nas, pokazuju da karijerno vođenje ima pozitivne efekte u pogledu prevencije nezaposlenosti, smanjenja broja onih koji napuštaju školovanje, povećanja zainteresovanosti za školu i uspeha u školi, uspešne tranzicije sa nižih ka višim nivoe obrazovanja kao i u pogledu socijalne inkluzije. Kako bi karijerno vođenje i savetovanje bilo zaista efektno na opisani način neophodno je da se ova oblast sistemski postavi, te pravno i institucionalno reguliše.
Beogradska otvorena škola se karijernim vođenjem i savetovanjem bavi kroz pružanje usluga u okviru karijernog centra, kao i kroz brojne aktivnosti usmerene na razvoj politika karijernog vođenja i savetovanja.