Kako bi naša misija, cilj i vrednosti koje zagovaramo stigle do željene javnosti kojoj se obraćamo, neophodno je da znamo koji je najbolji način da ispričamo svoju priču. Priču o onome ko smo i šta želimo, kakve ideje zagovaramo i koju viziju sledimo. Osim storytelling-a, tj pričanja priče o našoj organizaciji, važan korak u izgradnji brenda organizacije jeste komuniciranje vrednosti koje zastupamo. Transponovanje ličnih vrednosti poput odgovornosti, odanosti, doslednosti i tolerancije na nivo organizacije pomaže nam u povezivanju sa našom ciljnom grupom I izgradnjom brenda. Uspešna izgradnja brenda podrazumeva nekoliko koraka.
Prvi korak odnosi se na već pomenute vrednosti, njihovo definisanje i određivanje - koja je naša misija, u šta verujemo i šta zagovaramo. Drugi korak u izgradnji brenda tiče se definisanja ciljne grupe. Pri određivanju ciljne grupe trebalo bi da osmislimo fotorobot našeg idealnog predstavnika/ce ciljne grupe i zapitamo se kakve su navike te osobe, šta ona/on voli da radi, koje medije prati, šta voli ili ne voli.
Nakon toga sledi određivanje vizuelnog identiteta, interna i eksterna komunikacija i na kraju marketing. Pri predstavljanju onoga što naša organizacija radi, uvek treba komunicirati benefite za korisnike kako bi oni jasno uvideli na koji način njima doprinosi ono što im mi nudimo. Našu misiju možemo komunicirati ka više javnosti - opštoj javnosti, medijima, akademskoj zajednici, civilnom sektoru, poslovnom sektoru, donatorima. Pri predstavljanju misije i ciljeva naše organizacije neophodno je da odgovorimo na pitanja: ko smo mi, šta radimo, zašto je to važno ciljnoj grupi i na kraju, zašto je to važno opštoj javnosti?
Društvene mreže predstavljaju neizostavan alat za približavanje našeg rada ciljnim grupama kojima se obraćamo. Predstavljanjem na mrežama lakše se dolazi do korisnika/ca kojima su naše aktivnosti korisne i značajne. Svaka od društvenih mreža, bilo da govorimo o Fejsbuku, Tviteru, LinkedInu ili Tiktoku, ima određenu svrhu i niz mogućnosti koje treba iskoristiti kako bismo se što bolje predstavili ciljnim grupama.
Aktivnosti koje sprovodimo ponekad treba brzo i lako predstaviti javnosti. Jedan od korisnih alata za to je mobilno novinarstvo. Mobilnim novinarstvom možemo kreirati brze sadržaje I koristeći samo mobilni telefon ispričati priču o našoj organizaciji. Osim toga, ovakavo kreiranje sadržaja je ekonomično, pristupačno, diskretno i ljudima prijemčivije, s obzirom na to da na jednom uređaju imamo sve što nam je potrebno za kreiranje odgovarajućeg sadržaja.
U Vrnjačkoj Banji je od 13-15. jula 2022. održan trening Mobilno novinarstvo/Brendiranje organizacije na kome je učestvovalo 11 partnerskih organizacija. Zajedno sa trenericama učesnici/ce su imali prilike da prošire svoja znanja iz ovih oblasti. Radionicu je organizovala Beogradska otvorena škola u okviru projekta „Civilno društvo za unapređenje pristupanja Srbije Evropskoj uniji“, koji se realizuje uz pomoć Ambasade Kraljevine Švedske u Beogradu.