bos@bos.rs 381 60 30 65 800
  • O BOŠ-U
    • Misija i vizija
    • Ciljevi
    • Struktura
    • Izveštaji i dokumenti
    • Partneri
    • Mreže i članstva
    • Nabavke
    • BOŠ tim
    • BOŠ do 2016.
  • Projekti
    • Aktuelni projekti
    • Realizovani projekti
    • Galerija
  • Portali
  • Publikacije
  • Postignuća
  • Kontakt
images
  • Razvoj ljudskih resursa
    Razvoj ljudskih resursa
    • Obrazovni programi
      • Studije budućnosti - DAUS
      • PolitiKAS
    • Obuke znanja i veština
    • Karijerno savetovanje
    • Akademsko savetovanje
    • Studijske posete
  • Unapređenje javnih politika
    Unapređenje javnih politika
    • Dobro upravljanje
    • Energija, klima, životna sredina
    • Evropske integracije
    • Omladinske politike
    • Unapređivanje zapošljivosti
      • Karijerno vođenje i savetovanje
      • Obrazovanje i tržište rada
  • Jačanje kapaciteta
    Jačanje kapaciteta
    • Civilno društvo
    • Javni sektor
    • Poslovni sektor

Objavljena studija slučaja - prednosti i nedostaci sistema elektronskih dnevnika

28. Mar 2022.

Beogradska otvorena škola (BOŠ) je objavila studiju slučaja „Elektronski dnevnici i zaštita podataka o ličnosti učenika“ u čijem fokusu je obrada ličnih podataka učenika u okviru sistema elektronskih dnevnika (esDnevnik). Studija daje odgovore na pitanja kakve efekte je imala digitalizacija na obrazovanje i zaštitu ličnih podataka, a nudi i analizu povrede prava na privatnost i reakcije nadležnih organa u tim slučajevima. Da li je projekat esDnevnik ispunio sva očekivanja, doprineo većem stepenu digitalne pismenosti nastavnika, a sve u skladu sa dugoročnim ciljem - održivom digitalizacijom prosvete?

Ministarstvo prosvete nauke i tehnološkog razvoja je prethodnih godina radilo na digitalizaciji evidencije o obrazovno-vaspitnom radu učenika, a 2018. godine je započelo sistemsko uvođenje elektronskog sistema dnevnika (esDnevnika). Međutim, slučajevi hakerskih napada, nedozvoljenog deljenja podataka za logovanje i neadekvatne mere zaštite podataka o ličnosti su pokazali da nadležno ministarstvo nije u dovoljnoj meri vodilo računa o standardima i pravilima koji regulišu zaštitu podataka o ličnosti prilikom uspostavljanja esDnevnika. Studija slučaja ukazuje na načine na koje bi problemi u ovoj oblasti trebalo da budu otklonjeni, a zaštita podataka o ličnosti dece i mladih unapređena. Dokument nudi tri nivoa rešenja. Na normativnom nivou se preporučuje standardizacija pravila vođenja evidencije ocena učenika osnovnih i srednjih škola, bilo da se radi o državnim ili privatnim ustanovama, i otklanjanje svih dilema koje se javljaju u formulacijama u pravnim propisima koji regulišu rad elektronskih dnvenika. Na institucionalnom nivou je prepoznata potreba za unapređenjem tehničkih mera zaštite sigurnosti i bezbednosti ličnih podataka od strane nadležnog ministarstva. Posebna pažnja se skreće na važnost edukacije i podizanja svesti prosvetnih radnika, roditelja i učenika o sajber pretnjama i važnosti zaštite podataka o ličnosti, kako bi sistem elektronskih dnevnika funkcionisao u skladu sa standardima odgovornog korišćenja tehnologije. 

Studija slučaja je izrađena u okviru projekta „Sačuvaj privatnost – odupri se pritisku“ koji Beogradska otvorena škola sprovodi u saradnji sa Partneri Srbija, SHARE Fondacijom, Udruženjem Da se zna!, NVO ATINA i Inicijativom A11, a uz podršku Delegacije Evropske unije u Republici Srbiji.



Poslednje vesti

Brzi linkovi

Edukacija

Istraživanja

Zagovaranje

Usluge

Imate pitanje za nas? bos@bos.rs Bulevar oslobođenja 177 Beograd, Srbija 381 60 30 65 800
logo
  • Naslovna
  • O BOŠ-u
  • Projekti
  • Portali
  • Publikacije
  • Postignuća
  • Kontakt

BOŠ razvija i umrežava pokretače promena, unapređuje javne politike i povezuje javni, poslovni i civilni sektor u cilju izgradnje otpornog društva, zasnovanog na znanju, partnerstvu i odgovornosti.

© 2016 Beogradska otvorena škola Politika privatnosti