Iako se čini da je ceo svet stao, život nije stao, a posao se nekako mora nastaviti. Industrija koja definitivno trpi najveće gubitke u trenutnoj situaciji jeste turizam i to u svim svojim segmentima – hotelijerstvu, ugostiteljstvu, agencijskom poslovanju, avioindustriji itd.
U nastavku Vam dajemo par preporuka kako da nastavite da vodite svoj posao i u uslovima koji deluju nemoguće za tako nešto.
Iskoristite trenutak kada je cela planeta online. Budite aktivni na društvenim mrežama više nego ikad. Ako je posao stao, niste stali Vi!
Pokažite Vašim pratiocima da niste posustali, podsetite ih na sadržaje i usluge koje nudite. Podelite recepte ili nešto što pripremate za narednu sezonu. Podelite neobične komentare Vaših gostiju, prisetite se nagrada ili priznanja, preporučite knjige koje vredi pročitati tokom trajanja karantina ili otvorite diskusiju o različitim vedrim temama. Opcije su brojne.
Edukujte sebe i svoje osoblje.
Sada je idealno vreme da omogućite online edukaciju sebi i svom osoblju. Mapirajte gde imate prostora za rast i razvoj i u skladu sa tim pronađite odgovarajuće online platforme za učenje, online obuke, webinare itd. Nekoliko korisnih internet materijala za unapređivanje usluga u HORECA sektoru, besplatno su vam dostupni na sajtu www.horecaccess.eu.
Prilagodite otkaznu politiku i budite transparentni.
Prilagodite otkaznu politiku za novonastalu situaciju, pa čak i za one rezervacije koje su non-refundable, i objavite je na svom sajtu i društvenim mrežama. Time pokazujete Vašim gostima da Vam je stalo da zadržite svoje klijente i da ste vredno radili na paketu mera tokom trajanja kriznog perioda.
Umesto otkazivanja, odlaganje je u modi.
Ovo je posebno dobra taktika za goste koji su Vam već uplatili avans za usluge smeštaja. Ukoliko ste u mogućnosti, gostima koji pristanu na odlaganje rezervacije (re-booking), možete ponuditi besplatnu uslugu: spa tretman, masažu, ulaznicu za muzej i nacionalni park itd. Mogućnosti su brojne.
Drastično smanjenje cena? Ne.
Smanjenjem cena umanjujete značaj Vaše usluge, a dovodite u pitanje profitabilnost Vašeg ugostiteljskog objekta. Ono što možete da uradite jeste da produžite akciju za rani buking i prilagodite ga trenutnoj situaciji. Kasnije možete ponuditi određeni popust za last-minute rezervacije u zavisnosti od popunjenosti smeštajnog objekta. Ne treba očekivati da će bilo kakve promocije doneti veći efekat u prvim mesecima nakon krize.
Pokažite da ste solidarni i društveno odgovorni.
Ponudite Vaš prostor i usluge medicinskom osoblju. Ukoliko je potrebno svoje prostorije i usluge možete ponuditi medicinskim radnicima koji rade sa obolelima od coronavirusa i samim tim ne mogu boraviti u svojim kućama sa svojim porodicama. Na taj način, između ostalog, pokazaćete da težite da budete i u kriznim vremenima društveno odgovorna kompanija.
U kriznom periodu, umesto otpuštanja svojih radnika, neke zadužite da obavljaju poslove dostave.
Radite na razvoju mera koje bi Vam omogućile da spremno dočekate kraj krize.