Kako da pomognemo učenicima da donesu karijerne odluke zasnovane na pravovremenim i tačnim informacijama? Koje su kompetencije neophodne karijernim praktičarima za uspešno sprovođenje usluga karijernog vođenja i savetovanja? Kako pripremiti učenike za intervju za posao ili praksu? Ovo su samo neke od tema kojima smo se bavili na dvodnevnoj obuci „Korak dalje ka sveobuhvatnim i kvalitetnim uslugama karijernog vođenja i savetovanja u srednjim školama“, održanoj 19. i 20. septembra u Beogradu.
Obuka je održana u hotelu „Constantine the Great“, i njoj je prisustvovalo 20 nastavnika i stručnih saradnika srednjih škola iz Beograda, Mionice, Bora, Velike Plane, Smederevske Palanke, Knića, Trstenika, Sečnja i Paraćina.
Prvog dana obuke, Jelena Manić Radoičić, programska menadžerka Beogradske otvorene škole i Tamara Stanojević, koordinatorka projekata i karijerna savetnica, predstavile su učesnicima tradicionalni i savremeni koncept karijere, strateški okvir karijernog vođenja i savetovanja, kao i načine na koji učenici mogu prepoznati svoje potencijale i planirati svoj karijerni razvoj. Drugog dana obuke, predavačima Beogradske otvorene škole pridružila se i Dana Džamić sa Fakulteta za medije i komunikacije, koja je govorila o razumevanju teškoća i prepoznavanju sposobnosti kod učenika na spektru autizma. Učesnici su dobili korisne alate i tehnike za uspešno sprovođenje aktivnosti u svojim školama.
Dvodnevna napredna obuka „Korak dalje ka sveobuhvatnim i kvalitetnim uslugama karijernog vođenja i savetovanja u srednjim školama“ je namenjena predstavnicima školskih timova za karijerno vođenje i savetovanje koji već aktivno sprovode KViS aktivnosti, ali bi želeli da unaprede svoje kompetencije u ovoj oblasti.
Obuka je realizovana u okviru projekta „Kvalitetne usluge za bolju zapošljivost mladih – KViS na BIS 2019“ uz finansijsku podršku Solidar Suisse kancelarije u Srbiji. Akreditovana je od strane Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja (kat. broj 38) i nosi 16 bodova.