Konferencija „Kvalitetne radne prakse u eri digitalizacije“ koju je organizovala Beogradska otvorena škola (BOŠ) održana je u sredu 10. aprila 2019. godine u Beogradu. Događaj je okupio preko 130 domaćih i inostranih učesnika, među kojima su bili nastavnici srednjih škola, predstavnici organizacija i institucija koje se bave unapređivanjem praksi u srednjim stručnim školama i unapređivanjem zapošljivosti mladih. Konferencija predstavlja završni događaj u okviru projekta „Virtuelne prakse u oblasti stručnog obrazovanja i obuke (VIVET)“, čiji je koordinator Beogradska otvorena škola.
U uvodnom obraćanju, učesnicima se obratila se gospođa Biljana Marić, savetnik Ministra za digitalizaciju u prosveti i nauci. Marić je istakla da su prioriteti Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja povezivanje obrazovanja i sveta rada i dalja digitalizacija obrazovanja, kao i to da je Beogradska otvorena škola, kroz inovativne projekte ovog tipa u našoj zemlji dala značajan doprinos u tom procesu.
Vukašin Grozdić, savetnik u Kabinetu premijerke Republike Srbije, izjavio je da Kabinet izuzetno podržava projekte ovakve vrste i da je projekat Beogradske otvorene škole veoma značajan za digitalizaciju obrazovanja.
Milorad Bjeletić, izvršni direktor Beogradske otvorene škole, istakao je da su kvalitetne radne prakse neophodne za savremeno tržište rada i da BOŠ skoro dve decenije sprovodi programe za unapređivanje zapošljivosti mladih.
Gospođa Sofija Dukić iz Fondacije Tempus ukazala je da su mogućnosti za unapređenje kvaliteta radnih praksi, kako za mlade, tako i za usavršavanje odraslih, daleko dostupnije od kako je Srbija postala programska zemlja Erasmus+ programa.
Programska menadžerka BOŠ-a i koordinatorka projekta VIVET, Jelena Manić Radoičić, predstavila je polazne ideje projekta kao i ostvarene rezultate. Pored toga, izjavila je da je projekat nadmašio očekivanja organizatora i da je uključio veliki broj mladih iz osetljivih grupa koji su na ovaj način imali prilike da unaprede svoje digitalne vešine i veštine koje su neophodne za savremeno tržište rada.
Predstavnice partnerskih organizacija, Giorgia Costalonga iz Italije i Petya Grudeva iz Bugarske, podelile su sa učesnicima zaključke i preporuke proistekle na osnovu pilotiranja virtuelnih praksi u svojim zemljama. Na konferenciji su pored domaćih, govorili i inostrani eksperti u oblasti mentorstva, Matteo Perchiazzi iz Italije i Karel Van Isacker iz Belgije.
Mentori i učenici iz Tehničke škole u Užicu, koji su učestvovali u ovom procesu imali su prilike da na konferenciji podele svoja iskustva i predstave praktične radove nastale kroz virtuelnu praksu, a pored njih iskustva su podelili i učesnici projekta iz škola u Beogradu, Knjaževcu, Boru.
Na konferenciji je bilo reči i o elementima kvalitetne radne prakse, izazovima koji trenutno postoje u sistemu formalnog obrazovanja i perspektivama koje donosi digitalizacija radnih procesa.
Virtuelne prakse predstavljaju pionirski poduhvat i prvi takav projekat u oblasti srednjeg stručnog obrazovanja u regionu. Upravo iz ovog razloga projektni partneri izradili su Model virtuelnih praksi koji definiše set koraka koji moraju biti ispunjeni kako bi ovakve prakse zaista doprinele razvoju kompetencija učenika.
Koordinator projekta je Beogradska otvorena škola, a partneri na projektu su organizacija INTERPROJECTS iz Bugarske, Tehnička škola iz Užica i Univerzitet u Padovi iz Italije. Projekat je finansiran od strane Fondacije Tempus Erasmus+.