Na ovogodišnjem Sajmu za karijerno vođenje i savetovanje predstavilo se 12 školskih timova, koji su prisutne upoznali sa najvažnijim aktivnostima koje sprovode u svojim školama u cilju unapređivanja veština zapošljivosti učenika. Pored izlagača koji su se takmičili, na Sajmu je prisustvovalo preko 80 virtuelnih posmatrača iz škola, državnih institucija, predstavnika sveta biznisa, organizacija civilnog društva i drugih zainteresovanih pojedinaca. Ovogodišnji izlagači su se predstavili iz škola u Baču, Knjaževcu, Ruskom Krsturu, Velikoj Plani, Nišu, Beogradu, Kragujevcu, Sečnju, Pančevu i Bajinoj Bašti.
Nagradu u kategoriji aktivnosti karijernog vođenja i savetovanja u radu sa učenicima iz osetljivih društvenih grupa osvojila je Poljoprivredna škola iz Bača. U programima „Svi do mature”, „Prevencija osipanja učenika i ranog napuštanja škole”, kao i „Svaki je čovek zvezda za sebe” učestvuje više od 80 učenika. Pomenuti programi pomažu mladima da razviju svoj karijerni razvoj kroz informisanje o dostupnim mogućnostima i planiranje daljih karijernih koraka u vidu visokog obrazovanja u Srbiji i inostranstvu. Pored toga, u sklopu praktične nastave, učenici su proizvodili slatkiše i pekarske proizvode koje su imali priliku da degustiraju i predstave u školi kao i van nje, čime su podstaknuti da uvide svoju ulogu u funkcionisanju lokalne zajednice. Programi koji su namenjeni učenicima iz osetljivih društvenih grupa imali su za cilj i da se u proces integracije u lokalnu zajednicu primeni interkulturalni pristup, i da se kroz razvoj karijere učenici motivišu da predstave svoju kulturu i tradiciju, ali i da steknu nova znanja i o drugim kulturama.
Nagrada u kategoriji digitalnih inovacija u oblasti karijernog vođenja i savetovanja ove godine je pripala Osnovnoj i srednjoj školi sa domom učenika „Petro Kuzmjak” iz Ruskog Krstura. Ova škola svoju Instagram stranicu iskoristila je u obrazovne svrhe. Nastavnici su učenicima pripremali kratke lekcije prilagođene Instagram formatu, a neke od lekcija upravo su bile posvećene profesionalnoj orijentaciji učenika. Da bi učenicima na zanimljiv način prikazali nastavne sadržaje, nastavnici su kreirali svoje avatare. Čak je i istorijska ličnost Petro Kuzmjak po kojem je škola dobila ime imao svog avatara i učenike vodio kroz izaizove odabira škole. Škola je posebno podržala razvoj digitalnih kompetencija učenika, budući da se značajan broj časova održao u onlajn okruženju. Takođe, škola je učestvovala u projektu Bilingvalne STEM naučnice, u kojem su učestvovale svetske naučnice.
Srednjoj stručnoj školi iz Kragujevca pripala je nagrada u kategoriji saradnje sa poslovnim sektorom. Pored aktivnosti karijernog informisanja, karijernog savetovanja i pružanje podrške učenicima u razvoju veština upravljanja karijernom, Srednja stručna škola Kragujevac je u prethodnom periodu ostvarila brojne saradnje na lokalnom i nacionalnom nivou sa ciljem daljeg razvoja dualnog obrazovanja, neformalnih obuka i lokalnog dijaloga za zapošljavanje mladih. Između ostalih, saradnje koje su posebno značajne učenicima ove škole za buduće zaposlenje i karijerni razvoj su saradnja sa kompanijama Unior Components d.o.o., Holdmayr Zastava, Mind Group, i Blažeks Kragujevac. Škola takođe aktivno učestvuje u aktivnostima lokalnih partnera kao što su Obrazovno-kulturna zajednica Romanipen, kao i u različitim programima koji su namenjeni razvoju kompetencija učenika.
Posebnu nagradu za prepoznatljivost potencijala za razvoj aktivnosti u oblasti karijernog vođenja i savetovanja osvojila je gimnazija „Josif Pančić” iz Bajine Bašte. U proteklom periodu, ova gimnazija aktivno je sprovodila radionice karijernog informisanja, organizovala individualna savetovanja za učenike, ostvarila saradnju sa osnovnim školama kao i sa Kancelarijom za mlade, i organizovala događaje koji su povezali učenike mlađih i starijih razreda.
BOŠ kroz programsku oblast Unapređivanja zapošljivosti od 2002. godine radi na uspostavljanju i razvoju usluga karijernog vođenja i savetovanja u Srbiji. U poslednjih šest godina organizuje Sajam školskih timova za karijerno vođenje i savetovanje na kojem je 90 školskih timova izlagalo svoje aktivnosti kao primere dobrih praksi. Sajam je do sada posetilo preko 700 predstavnika škola, javnog i civilnog sektora.
Sedmi Sajam školskih timova za karijerno vođenje i savetovanje realizovao se kroz partnerstvo sa projektom Coca-Cola podrška mladima. Pomenuti projekat je usmeren na razvoj ličnih i profesionalnih veština mladih, a uz saradnju sa Beogradskom otvorenom školom podržava i razvoj usluga karijernog vođenja i savetovanja koje doprinose boljolj zapošljivosti.