Beogradska otvorena škola uvek ponosno ističe svoje studente i studentkinje koji predstavljaju svestrane ličnosti spremne da svoje znanje nesebično dele drugima. U sredu, 12. maja održano je drugo po redu Students2Students predavanje koje je ovog puta održao Lazar Ivanović. Tema predavanja bila je: Nova strukturna ekonomska teorija - kritičko preispitivanje.
Ovog puta Lazar nam je kao predavač govorio o tome šta karakteriše „staru ekonomiju”, a šta „novu ekonomiju”, te je uz to napravio kratak istorijski pregled, a zatim predstavio i koji su značajni pokazatelji uspešnosti neke ekonomije. Najveći deo svog izlaganja predavač je podredio obrazlaganju knjige Džastina Džifu Lina koji je u svojoj knjizi izneo kako vidi novu strukturnu ekonomiju koja je preko potrebna bila u uslovima nakon svetske ekonomske krize. U svojoj knjizi Lin je dopunio ranije pristupe i naveo šest načela nove strukturne ekonomije, te i šest koraka do strategije visokog rasta. Lazar je sa svojom generacijom razgovarao o tome zašto Linov pristup sugeriše da je potrebno pratiti komparativne prednosti jedne države i da se iskoristi ta potencijalna prednost zaostajanja kako bi se postigao dinamičan i održiv rast.Kako i svaki pristup može dobiti kritike, tako su i studenti zajedno diskutovali šta je to što bi moglo predstavljati manjkavost zastupanja nove strukturne ekonomije. Svakako, zajedno su govorili o tome zašto nova strukturna ekonomija insistira na rastu koji je zasnovan na inovacijama, na favorizovanju mladih talenata, infrastrukturi koja podstiče produktivnost i rast, punoj zaposlenosti, jakom domaćem privatnom sektoru, ali i saradnji odgovornih aktera kao što su država, privatni sektor, građani i civilno društvo.
Ovim predavanjem završen je Students2Students program predavanja koji je deo vannastavnih aktivnosti na jednogodišnjem programu neformalnog obrazovanja Studije budućnosti koji Beogradska otvorena škola organizuje već 28 godina. Program uključuje četiri modula predavanja na najraznovsnije teme, program prakse, Alumni2Students program mentorstva, izradu završnog rada i brojne vanansatavne aktivnost.