Studija slučaja predstavlja analitički metod za proučavanje konkretne realne situacije ili zamišljenog scenarija. Opisuje događaje, daje odgovore i rešenja na izazove i probleme sa kojima se organizacije, institucije i kompanije suočavaju u svom radu.
Cilj ove forme završnog projekta je da studente upozna sa organizacijskim problemima sa kojima nisu imali prilike da se susretnu. Za relativno kratko vreme studenti će naučiti i steći sposobnost za rad u timu i steći uvid kako se analiziraju problemi sa kojima se susreću organizacije, institucije ili kompanije i razumeju na koji način se one suočavaju sa njima.
Beogradska otvorena škola obezbeđuje obuku na kojoj će studenti naučiti koje su to tehničke karakteristike i osnovna pravila kreiranja studije slučaja. Tim BOŠ-a, koji će učestvovati u osmišljavanju tema studija slučaja, ujedno će predstavljati i mentorski tim koji će studentima tokom rada pružati mentorsku podršku. Njihov zadatak jeste da ocene radove studenata i da im daju sugestije i savete koji im mogu biti korisni u budućem profesionalnom angažmanu.
Zadatak studenata jeste da zadate slučajeve analiziraju, prezentuju svoja tumačenja i rešenja prethodno određena temom studije slučaja. U svom radu studenti se služe metodom pretpostavki i obrazloženja. Studenti sami prave timove od najmanje 2, a najviše 3 studenta.
Studija slučaja ilustruje ono što su studenti naučili. Značenje informacija do kojih su došli u svom radu postaju jasnije kada se one primene na studiju slučaja. Shodno tome, analizom studije slučaja, studenti na neki način postaju detektivi koji setom konceptualnih alata i veština zaključuju šta se desilo i šta je suština problema kojim se studija slučaja bavi. Menadžment je neizvesna igra, a korišćenje studije slučaja kao metoda kojim se otkriva kako se teorija može primeniti je jedan od načina za poboljšanje veština dijagnostičkog istraživanja i rešavanja izazova.
Takođe, studije slučaja pružaju priliku studentima da steknu iskustvo u predstavljanju svojih ideja drugima. U takvoj situaciji studenti bi trebalo da organizuju svoje stavove i zaključke kako bi ih prezentovali na najbolji način. Ovako studente upoznajemo sa načinom kojim se donose i prezentuju odluke u stvarnom svetu poslovanja.