Savremeno obrazovanje se suočava sa brojnim izazovima. Neki od možda najvećih je, kako sprečiti osipanje učenika iz obrazovnog sistema. Osipanje u Srbiji u osnovnim školama iznosi 8,5 % (Anketa o radnoj snazi, RZS, 2015). Neto stopa upisa u srednje škole iznosi 89,2 % dok je procenat onih koji ne završe srednju školu oko 10%. Strategija razvoja obrazovanja 2020 postavlja srateški cilj da osipanje bude manje od 5%. Kako tome može doprineti karijerno vođenje i savetovanje je jedno od pitanja na koje su nastavnici tokom dvodnevne obuke pokušali da daju odgovore.U periodu od 9. do 10. maja 2019. godine, Beogradska otvorena škola održala je obuku na temu "Karijerno vođenje i savetovanje kao mehanizam za sprečavanje osipanja učenika". Obuka je održana u beogradskom hotelu "Prag", na kojoj su se okupili nastavnici i stručni saradnici iz škola u Tutinu, Lebanu, Novom Sadu, Baču, Staroj Pazovi, Svilajncu, Bečeju i Beogradu.
Obuku je ispred Beogradske otvorene škole otvorila Tamara Stanojević,koja je učesnicima predstavila zakonodavne okvire koji definišu karijerno vođenje i savetovanje u našoj zemlji. Osim toga, kroz interaktivan kviz, nastavnici i saradnici mogli su da se upoznaju sa tradicionalnim i savremenim konceptom karijere i osnovnim modelima karijernog vođenja i savetovanja.
Tokom dva intenzivna dana obuke, sa voditeljkama Bojanom Jevtović iz Divac fondacije i Oljom Jovanović sa Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, učesnici su imali prilike da diskutuju i razmenjuju o problemu osipanja učenika iz obrazovnog sistema i mehanizmima prevencije kroz karijerno vođenje i savetovanje. Prvi dan obuke je bio posebno orijentisan na rizik od osipanja kao pojavu i rad sa učenicima iz osetljivih grupa, te na razumevanje i prepoznavanje signala i faktora koji dovode do osipanja učenika iz obrazovnog sistema.Tokom drugog dana, učesnici su nastavili sa kreativnim radom, direktno osmišljavajući i planirajući aktivnosti karijernog vođenja i savetovanja koje će biti orijentisane na prevenciju osipanja učenika na nivou njihovih škola.
Obuka je realizovana u okviru projekta „Kvalitetne usluge za bolju zapošljivost mladih – KViS na BIS 2019“ uz finansijsku podršku Solidar Suisse kancelarije u Srbiji. Akreditovana je od strane Zavoda za unapređenje obrazovanja i vaspitanja (kat. broj 33) i nosi 16 bodova.