Da bi se smanjilo zagađenje vazduha Srbija treba da izdvaja više za zamenu starih kotlarnica i ložišta, umesto za subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila, izjavio je za N1 Ognjan Pantić iz Beogradske otvorene škole.
Inicijativa „Rešenje za zagađenje“ pokrenula je krajem prošle godine peticiju o preusmeravanju novca namenjenog za subvenciju nabavke električnih automobila, koju je do sada potpisalo 50.000 ljudi, prema Pantićevim rečima.
On ističe da saobraćaj doprinosi zagađenju vazduha sa svega šet odsto na nacionalnom nivou, dok ložišta doprinose znatno više.
„Mi saobraćaj kao zagađivača ne potcenjujemo, ovu meru smo adresirali jer je usmerena na malu grupu ljudi koja može da priušti da razmišlja o tome“, rekao je Pantić govoreći o subvencijama.
Objašnjava da je u vremenu od pokretanja peticije bilo promena – Ministarstvo zaštite životne sredine opredelilo je 400 miliona dinara za subvencije za zamenu kotlarinca u javnim zgradama, pošumljavanje i smanjenje zagađenja iz individualnih ložišta.
Međutim, problematično je što je za zamenu individualnih ložišta i kotlarnica opredeljeno svega 100 miliona dinara, kaže Pantić.
Dodaje da je Ministarstvo za zaštitu životne sredine u 2021. ponovo opredelilo 120 miliona dinara subvencija za nabavku električnih i hibridnih automobila, iako je na istom konkursu prošle godine potrošena samo šestina predviđenih sredstava.
„Sredstva koja se planiraju za električne i hibridne automobile mogla bi da se iskoriste da se raspiše još jedan konkurs za lokalne samouprave kako bi se investiralo u individualna ložišta“, rekao je on.
Pantić kaže da je 100 miliona dinara opredeljenih za ložišta već razdeljeno na 10 gradova, a na isti konkurs se javilo skoro isto toliko lokalnih samouprava koja nisu dobila sredstva.
„Postoji sigurno puno gradova u Srbiji koji ovaj konkurs nisu mogli ni da isprate, jer se desio brzo, od 2. do 16. februara ove godine“, dodao je.
Celo gostovanje Ognjana Pantića na N1 pogledajte OVDE.
Autor fotografije: Beogradska otvorena škola